Friday, March 25, 2011

AkU BuKaNLaH SeOrAnG GaDiS YaNg...

 
Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dan juga bukan seorang gadis yang terlalu smpurna
untuk memilih kau sebagai pasangan hidup.
Siapalah diriku ini untuk memilih permata sedangkan aku
hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana.

Tetapi aku juga punya keinginan seperti wanita yang lain...
dilamar oleh seorang lelaki yang bakal
memimpinku ke arah tujuan
yang satu.

Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf Alaihisalam...
juga harta seluas perbendaharaan Nabi Sulaiman Alaihisalam...
atau kekuasaan seluas kerajaan Nabi Muhammad Shallallahu 'Alaihi Wassalam..
yang mampu mendebarkan hati jutaan gadis
untuk membuat aku terpikat padamu..

Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz..
Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dan sayang
dalam hatiku juga hatimu..
Itu janji Allah.

Amin....

^_^



 

5 comments:

  1. insyaAllah,,awk akn jmpe lelaki yg mmpu membimbing awk satu hari nt..kte smua kaum hawa mmg mmpunyai keinginan yg sme...amiinn..!^_^

    ReplyDelete
  2. ca..
    beshnyeee sajak ke ape neh ca..
    :p

    ReplyDelete
  3. insyaAllah masa itu akan tiba nanti.. =)

    ReplyDelete
  4. usaha,tawakkal,syukur,redha:amalan hidup umat islam sejati

    ReplyDelete